Δελτίο Τύπου συνάντησης ΟΕΦΕ με την υφυπουργό Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή
30/08/2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η συνάντηση που πραγματοποίησε αντιπροσωπεία της ΟΕΦΕ με την Υφυπουργό Παιδείας, κυρία Ζέττα Μακρή σε ιδιαίτερα εγκάρδιο κλίμα.
Στην συνάντηση αυτή παρευρέθησαν ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ, κ.Γιάννης Βαφειαδάκης, ο πρόεδρος του ΣΕΦΑ, κ.Σπύρος Δαμιανός καθώς και ο πρόεδρος του ΣΦΒΕ κ.Νίκος Πετρόπουλος.
Αναφορικά με την ανανέωση των αδειών διδασκαλίας, η υφυπουργός δεσμεύτηκε πως θα επανεξετάσει το ζήτημα το προσεχές διάστημα.
Στη συνέχεια διευκρίνισε πως η Τράπεζα Θεμάτων θα εφαρμοστεί τόσο στην Α΄ όσο και στη Β΄ Λυκείου χωρίς όμως να ξεκαθαρίζει σε ποια μαθήματα. Μας διαβεβαίωσε ωστόσο πως θα υπάρξει άμεση ενημέρωση από την πλευρά του Υπουργείου, οπότε θα είμαστε σε θέση να ενημερώσουμε με τη σειρά μας λεπτομερώς και τα μέλη μας.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα θέματα που τέθηκαν στην Υφυπουργό όπως:
• η απλοποίηση της αδειοδότησης των φροντιστηρίων,
• ο έλεγχος των ηλεκτρονικών φροντιστηρίων που λειτουργούν παράνομα,
• η επέκταση των αδειών των Φροντιστηρίων και για τους μαθητές του Δημοτικού
• η κατάργηση κάθε άδειας Οικοδιδασκαλίας
• καθώς και το Κουπόνι Εκπαίδευσης
η κυρία Μακρή φάνηκε να έχει ιδιαίτερα θετική ανταπόκριση και μας διαβεβαίωσε πως θα υπάρξουν νομοθετικές εξελίξεις.
 
Επισυνάπτεται το Υπόμνημα που κατέθεσε η ΟΕΦΕ στο Υπουργείο Παιδείας με τις θέσεις και τις προτάσεις μας.
 
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Προς: Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων,
κ. Ζέττα Μακρή
 
Κυρία Υπουργέ,
Είμαστε υπερήφανοι που μ΄ αυτά που πράξαμε ως ΟΕΦΕ, ως Φροντιστές στην κρίσιμη περίοδο της πανδημίας, επαληθεύσαμε το γεγονός ότι η Ομοσπονδία όλα αυτά τα χρόνια, έχει καταφέρει να διανύσει μια σταθερά ανοδική πορεία με αξιοσημείωτα επιτεύγματα. Αισθανόμαστε ότι ο ρόλος και ο λόγος της ΟΕΦΕ είναι πλέον περισσότερο ισχυρός από ποτέ, με τον Κλάδο ενωμένο, προσαρμοστικό στις νέες συνθήκες, παρεμβατικό και αποτελεσματικό. Τα Φροντιστήρια αποτέλεσαν περισσότερο παρά ποτέ το στήριγμα χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους, αναντικατάστατο βοηθό στην προσπάθεια εισαγωγής στα Α.Ε.Ι., στήριξαν αποφασιστικά το Εκπαιδευτικό Σύστημα.
Ασφαλώς δεν έχουμε ξεφύγει εντελώς από την κρίσιμη περίοδο. Μπροστά μας έχουμε δυσκολίες και προκλήσεις. Ωστόσο, έχουμε ως εφόδια τον ρόλο που κατακτήσαμε, το ανεβασμένο κύρος μας, την ισχυροποίηση του ρόλου μας και της φωνής μας, ακόμα και σε διεθνή πια φόρουμ. Θεωρούμε δε σημαντικό στοιχείο τον συστηματικό, εποικοδομητικό και καλόπιστο διάλογο που έχουμε με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σ’ αυτό το διάστημα.
Με το Υπόμνημα αυτό σας καταθέτουμε μια σειρά προτάσεών μας, που θεωρούμε ότι θα αντιμετωπίσετε με κατανόηση, εμπιστοσύνη και ανοικτό πνεύμα.
 
1. Απλοποίηση της αδειοδότησης των Φροντιστηρίων και κατάργηση κάθε γραφειοκρατικής διαδικασίας, όπως η δίχρονη ανανέωση της Αδείας λειτουργίας. Η συνέχιση ύπαρξης μιας τέτοιας διαδικασίας είναι ακατανόητη, ανούσια και δεν προσφέρει τίποτα πέραν της ταλαιπωρίας χιλιάδων Φροντιστών. Σημειώνεται, ότι σε καμία επαγγελματική δραστηριότητα δεν προβλέπεται ανανέωση αδείας ανά διετία.
 
2. Αποσαφήνιση και ενημέρωση για το Υγειονομικό Πρωτόκολλο λειτουργίας των Φροντιστηρίων στην νέα περίοδο. Η Ο.Ε.Φ.Ε. και συνολικά όλοι οι Φροντιστές σ’ όλη την χώρα τηρήσαμε με απόλυτη σχολαστικότητα και αίσθηση ευθύνης τα μέτρα που σε διάφορες φάσεις της πανδημίας ανακοινώνονταν. Μ’ αυτό το πνεύμα θα πορευτούμε και στο μέλλον. Γι’ αυτό είναι αναγκαία η άμεση ενημέρωσή μας για το Υγειονομικό Πρωτόκολλο που θα ισχύσει και τα μέτρα που θα πρέπει να λάβουμε.
 
3. Αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα. Ορισμένες σκέψεις που καταθέτουμε είναι:
 
- Ο υποψήφιος για τα ΑΕΙ θα πρέπει να αξιολογείται περισσότερες φορές με εξετάσεις εθνικού επιπέδου. Η εμπειρία δείχνει ότι αν ένας μαθητής αξιολογείται πολλές φορές, τότε μειώνεται και το άγχος των υποψηφίων. Η ίδια φιλοσοφία θα πρέπει να διαπνέει όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης και όχι μόνο τον τρόπο εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. Χρειάζεται σε όλες τις βαθμίδες, σε όλες τις τάξεις μία διαδικασία συνεχούς αξιολόγησης μέσα από τεστ.
- Όλα τα θέματα θα πρέπει να μπαίνουν από την Τράπεζα Θεμάτων, ώστε να μηδενίζεται ο κίνδυνος υποκειμενισμού στην επιλογή θεμάτων ανά σχολείο.
 
Επιπρόσθετα, θα θέλαμε ορισμένες διευκρινίσεις για τα εξής:
- Θα προσμετράται ο βαθμός της Α΄ και Β΄ Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε τι ποσοστό;
- Ποια μαθήματα θα εξετάζονται με τράπεζα θεμάτων και σε ποιες τάξεις;
- Ποιες είναι οι πιθανές επικείμενες αλλαγές και ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τους;
- Θα υπάρξουν αλλαγές στα προγράμματα σπουδών;
 
4. Κατάργηση κάθε άδειας Οικοδιδασκαλίας και αντιμετώπιση της εκπαιδευτικής παραοικονομίας στον χώρο των ιδιαιτέρων μαθημάτων από επίορκους εκπαιδευτικούς του κρατικού σχολείου ή από παράνομους ιδιώτες. Να χαρακτηριστούν ως Οικοδιδάσκαλοι όσοι παραδίδουν κατ’ οίκον μαθήματα και όχι όσοι στεγάζονται σε επαγγελματικό χώρο και διδάσκουν σε ομάδες μαθητών διαφημίζοντας ταυτόχρονα την Επιχείρησή τους. Αυτοί πρέπει να εκδίδουν άδεια Φροντιστηρίου.
5. Καθιέρωση της δυνατότητας επέκτασης των αδειών των Φροντιστηρίων και για την Υποστηρικτική Διδασκαλία μαθητών Δημοτικού. Είναι η μόνη θεσμικά και εκπαιδευτικά ορθή λύση που μπορεί να βάλει ένα τέλος σ’ όλη την κατάσταση που κυριαρχεί σήμερα και χαρακτηρίζεται από ανομία, έλλειψη κάθε ελέγχου, φοροδιαφυγή.
6. Έλεγχος αδειοδότησης των ηλεκτρονικών Φροντιστηρίων και επιβολή ποινών σε όσα λειτουργούν παράνομα. Είναι γεγονός πως η αγορά έχει κατακλυστεί από ηλεκτρονικά φροντιστήρια τα οποία διαφημίζουν καθημερινά τις υπηρεσίες τους δίχως όμως να διαθέτουν νόμιμη αδειοδότηση. Ως εκ τούτου, οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να ελεγχθούν άμεσα και διεξοδικά ούτως ώστε τα εξ αποστάσεως μαθήματα να παρέχονται αποκλειστικά και μόνο από τα νόμιμα αδειοδοτημένα φροντιστήρια. Σε διαφορετική περίπτωση, θα πρέπει να επιβάλλονται αυστηρές ποινές.
7. Καθιέρωση Κουπονιού Εκπαίδευσης για την στήριξη από τα Φροντιστήρια παιδιών που δεν μπορούν να έχουν μία πρόσθετη στήριξη λόγω των οικονομικών προβλημάτων. Η επερχόμενη ύφεση και οι παρενέργειές της στην μέση οικογένεια καθιστά αυτή την πρότασή μας αναγκαία ώστε να αποφευχθούν ταξικοί διαχωρισμοί και ανισότητες.
 
                                                                        Για το ΔΣ της Ο.Ε.Φ.Ε.
 
Ο Πρόεδρος                                                                                                                       Ο Γενικός Γραμματέας
Γιάννης Βαφειαδάκης                                                                                                        Γιάννης Γερογιαννάκης